Gööteeborg är staden på G...

Som i en dröm reste jag. Som på rutin. Allt gick så fort. Helt plötsligt var jag där. Jag hann knappt reflektera. Göteborg. Möttes upp av älskade Linnea och vi gjorde stan för en dag. Åt lunch, shoppade på kanske världens roligaste butik: Beyond Retro, köpte karaktärsskor till mig på Dansbutiken, testade fulsnygga glasögon på Brillman (jag lånade hem ett par, jag är typ kääär men har inte råååd = olycklig materiell kärlek) och avslutade med middag hemma hos henne och Alex, the man with the cascet, som tas bort idag. Tänk om man kunde ha såna kvällar med sina närmaste oftare. Tänker på alla som är ute och far och pluggar och jobbar. Som inte finns i min dagliga rörelserymd. Det är lyx. Kvalitétstid med the loved ones.

Nu bor jag hos Towe och som alltid är det en ljuvlig fröjd att umgås med den lilla sosseblondinen (Blondin-Towe, ny blogg med lite rödare och mjukare värderingar?) Efter denna natt på soffan ska jag ge mig ut på stan. Första stoppet är min farmors kusin Siv. Jag ringde henne för en stund sen och hon lät som en rolig göteborgsk dam. Det är något med humorn på den sidan av släkten... Många roliga människor har fötts ur släkten Wilensky/Wahlgren,

Kommentarer:
Postat av: jools

jag är skapligt avundsjuk på dig! på att du får träffa älskade linnaja och hennes alex, shoppa (vart har dom pangat upp beyond retro?) och bara få vaaa i gtb!! sanna mina ord; svartis på dig med min fling! men å andra sidan så är de ja som får svettas å åma å kråma mig till jacobs pass ikväll då han hoppar in för lisa ikväll - tjoho! smack!!

2009-02-25 @ 12:37:21
Postat av: nenny

Hälsa stan från mig!!! :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits