118100, ger svaren på alla existensiella kriser.

Jag som skulle skriva ett frodigt och svulstigt blogginlägg. Jag fastnade i den digitala minnesvärlden i form av fotografier från 2004. Min Donnertid. Min tid som trea på gymnasiet. Sista spurten. Jag är så glad att jag har foton till hjälp för att minnas. Nu är jag med och skapar nya Donnerminnen. Det känns rätt fint. Sitter uppe sena kvällar för att planera kursen som startar på torsdag. Det ska bli såå roligt, men det kommer ta mycket tid av mig. Eftersom jag är med i MCklubben Los Planeringsfascistas. Sitter nästan och klockar övningar och pass. Kommer bli en stor skillnad från förra kursen.

Lördagskvällen spenderades hos Ekengrens, Julia och Hanna hade mysig hemmakväll och jag var Steve Urkelgrannen som trängde mig på mitt i middagen och skrattade högt. Vi såg Sex and the cityfilmen och jag tyckte den var bra. Visuellt härlig, att få njuta av kläder och skor och 40-50åringar som har sex. Bra tv, bra tv!! Jag har knappt sett tv-serien mer än att jag vet vad de fyra kvinnorna heter och vem Mr Big är. Så jag grinade inte lika lätt som Julia när det blev jobbigt för dom eller sådär filmiskt vackert och lyckligt. För hon har försprång i sin relation till Carrie, Samantha, Miranda och Charlotte. När filmen var slut fånade vi loss och det hela slutade med att vi började skicka frågor till 118100. Jag började med att skicka "Hur kommer Julia Ekengrens år 2009 att se ut?"
Svaret satte igång ett vansinnesskratt: 
118100 tror att år 2009 kommer bli Julias år, vi tror att hon kommer att gifta sig och skaffa sitt första barn som kommer få det fantastiska namnet Leif. Vi hörde också en liten fågel viska att Julia kommer få en stor löneförhöjning. Ha ett fantastiskt 2009!
För de som känner Julia och vet hur hennes 2008 såg ut är det rena rama galghumorn.
Julia skickade och frågade "Är Ida Wahlgren fertil?" och svaret kändes betryggande:
118100 tror att Ida Wahlgren är fertil och en vacker dag kommer fylla sin livmoder med en liten bebis. Ha en bra dag!
Lillasystern Hanna frågade vad hennes högsta önskan är. Svaret innehöll nåt med en ponny och en drömprins. Bra att veta liksom. Jag undrar vem som sitter och svarar på dessa sms? Och om det finns en ledig tjänst? Jag skulle älska att sitta och komma på sjuka svar till folks frågor! Vad tror du Jenny T, är inte det jobbet du drömmer om? Som ska bli det du försörjer man och barn på???

Och här... Lite bilder från tiden när 2008 blev 2009 och allt börjar om på nytt. När alla får en ny chans.


  
  
Får jag lov? På bild fyra så "gnussar" jag och morfar. För er som följt Dansbandskampen så vet ni vad jag pratar om.

   
  
Pappa vann lite pengar på någon slags idrottsutövning.
Som investerades i att familjen Wahlgren skulle få smaka på hummer.
Och ja, det smakade precis som kräftor. Bara mycket, mycket mer.

 

Foto bordet runt.

  
Kusinbrottning. Utan viktklass.



Kommentarer:
Postat av: Marie

Haha Det är privatpersoner som sitter och svarar jag har själv gjort det det är så sjukafrågor som kommer in :) gå in på deras hemsida så kanske du också får svara ¨på frågor :D

Postat av: Julia

jag är så lättad. 2009 är ju räddat!! va ska ja med 2008 till nu när ja snart har en leif och löneförhöjning....wow!!

2009-01-05 @ 01:04:03
Postat av: Marie

Hahah ja det är ju tur att jag kunde hjälpa till med något iallafall ;) haha Jag var också lite beroende där ett tag :P

2009-01-05 @ 01:17:36
URL: http://marie.blogg.se/
Postat av: Jennifer

De har även kontor här i Östersund. Jag funderar på att söka sommarjobb där, mest för att det ligger toknära mitt hem ;)

2009-01-05 @ 11:46:25
URL: http://jenniferjamtland.blogg.se/
Postat av: Towe

Klänningen va verkligen skitsnygg!

2009-01-15 @ 20:52:35

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits