Att se fram emot.

Nu sitter jag på jobbet och har just planerat klart torsdagen och fredagens lektion. I rummet bredvid hör jag musikMalin sjunga. Det är lugnt och skönt. Jag har ont i röven efter att faktiskt ha suttit ner i mer än en timme. Tänk att ha kontorsjobb och sitta ner hela dagarna. I. Would. Die. Tror det beror på att jag har tappat lite vikt på röven också, lite mer benigt än vad jag minns. Förlorat min trogna kudde. Pruttkudde. Ha. Ha. Ha.
Jag skulle vilja berätta om mina elever, spännande grupprocesser, deras vansinnesidéer och så vidare. Men tystnadsplikt råder och jag kan väl på det hela taget säga att det går bra.

Att se fram emot. När jag tittar i kalendern ser jag små och stora event som sätter sån där förädlad stenskant på tillvaron. På fredag ska jag och mamma äta finsushi på Bakfickan. Oh la laaa.. Julklapp från mor. Vecka 9 åker jag till Göteborg och helgen där blir det Malmö med storebror och se deltävlingen i Melodifestivalen.

Och just nu hoppas jag att det fortfarande finns nybakade semlor i cafeterian som skolan bjuder sin personal på idag. Jag har lärt mig att tycka om semlor. Är det kanske mer en negativ än en positiv sak? Men utan mjölk, för i helvete. Semlan ska ätas torr!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits