Feberkänningar, ögonbryn och Let's dance.

Lördagkväll. Visby. Hade flera bra erbjudanden om vart kvällen skulle barka hän. Så blev det int' na! Citat: Min kollega Conny som representerar den norra delen av landet. Känner mig nästan lite febrig, ont i huvudet och fryser. Usch.

När jag plockade lite hår från min unibrow, alltså mellan mina ögonbryn, började jag fundera på hur jag skulle se ut i smala, plockade ögonbryn. Det är rätt svårt att tänka sig. Jag är väldigt förtjust i mina ögonbryn. Kommer ihåg på den tiden när det fanns tjejer som rakade av sina ögonbryn och målade dit nya (för det händer väl inte längre, eller hur???) Men det finns väl säkert en charm i det.  Det kanske är på den vägen vi vandra i vår hets mot kroppshåret. Jag rakar håret under armarna i hygiensyfte. Jag luktar godare då. Benen, nedanför knäna, vaxar jag nån gång om året, främst för att det gör ont att ha strumpor.. :D Feminism med modifikation?

Idag hämtade jag och pappa mamma på flyget. Med samma plan kom Mojje, vår gotländska representant i Let's dance. Han såg sliten ut. Min mamma tvingade mig att gå fram och säga att jag tyckte han var såå braa i första programmet. Han blev glad fast han var trött och skämtade om att han borde spotta ut tuggumit nästa gång. Han är ju en så härlig och go göteborgsgubbe! Min favorit, som jag sedan länge tippat ska ta hem hela skiten, visade sin standard igår och kom först - Morgan Alling. Detta fantastiska maskrosbarn som växte upp som pajas och blev en otroligt bra skådespelare imponerar alltid på mig. En barndomshjälte som fortfarande sätter spår.

Dags att sova bort den dåliga känslan av sjukdom. Usch usch usch.

Kommentarer:
Postat av: Julia

har egentligen aldrig fattat vad feminismen har å göra me kroppshåret. efter många snack sins emellan oss ida, så står ja fast vid det jag trott och levt efter i flera år: ja står för jämställdheten - men bara för de så kan ingen säga att ja inte får raka mig... ohhhh noooo :) länge leve min venusrakhyvel!

2009-01-11 @ 11:08:58
Postat av: Micke

Postat av: Anonym

ja förstår din ironi, men ja måste ju få försvara min rakhyvel ;) rätt har du!! dock så får man det mer bekräftat för sig när man lever själv (i vissa munnar så kallar man detta för att vara SINGEL!!) att jag personligen rakar mig endast För MIN skull och inte Han så att säga.... vilken debatt! men ja gillar dina åsikter starkt, de har jag alltid gjort!

2009-01-11 @ 15:30:50

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits