Hur ofta tänker du på livets förgänglighet?

Eller på allt som inte blev som det skulle. Förlåt dig själv. För faen.

Jag har ett bra liv. Lite mycket liv kanske. Men jag undrar vad som inte blev som det skulle? Vem hade jag varit då? Hallå? Hallå? De här e X22? Jag söker efter dig, jag anropar - försvunnen astronaut. (Melodifestivalen 2000, Hanna Hedlund - Anropar försvunnen, text&musik; Bobby Ljunggren, Robert Uhlmann och Anna-Lena Högdahl, 47 poäng, 8:e plats)

Vad händer med hösten 2009? Får jag vara kvar på jobbet när elevantalet sjunker? Var ska jag annars vara? Här finns ju inga jobb. Vad vill jag förverkliga? Var är mina drömmar? Bye bye Sweden, let's go Europe! Jag kanske skulle kunna söka jobb inom Eurovision Song Contest? Skriva programledarnas repliker på dålig engelska. Fast jag är ju rätt bra på engelska.

Ta den enkla vägen. Blunda och spring.



När ska jag orka släppa in en ny människa i mitt liv?
Det gick liksom inte så bra förra gången...




För allt du hatar hos dig själv - förlåt dig själv.
För allt du skäms över.
För allt du är stolt över.
För allt du vill dölja.
För allt du vill visa upp.
För allt som inte blev som det skulle.
För allt du är.
För allt du vill vara.

Förlåt dig själv.
/Jonas Gardell


Kommentarer:
Postat av: JBC :)

Vad var det som hände senast du släppte in en ny människa i ditt liv?



Kanske är inte den människan som nu väntar på dig, alls likadan..



2009-01-17 @ 18:35:35
Postat av: Micke

Men det har väl gått bra med mig i ditt liv? JAg hoppas inte att jag ställt till med något?? ;-)

2009-01-17 @ 21:58:56
Postat av: Julia

vi ska ta ett allvarligt snack nån dag, de tvingar ja di till - vad händer med min ida? är de poesi eller är det fakta från ditt liv...ja fattar nada! imorn ska vi träna å spana in at läkaren, de ser ja fram emot. om han är ful spricker min plan om leif och allt ju...han är nog mannen som ska ge mig mitt 2009 som 118100 säger...ja du fattar ;)

2009-01-18 @ 23:20:22

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits