Go ahead... make my millenium.

Ikväll är det Klubb Kaka och jag ska vara Beetlegeuse, även kallad Beetlejuice. Kameran ska sättas på laddning så ni ska få se resultatet sen. Det är en karaktär som passar mig. Ond, galen och grov i käften. Undrar om jag kommer vara ensam om denna idé ikväll... Jag vet i alla fall att det kommer förekomma några stycken Jokern, Poison Ivy och Catwoman.

Adam: What are your qualifications?
Betelgeuse: Ah. Well... I attended Juilliard... I'm a graduate of the Harvard business school. I travel quite extensively. I lived through the Black Plague and had a pretty good time during that. I've seen the EXORCIST ABOUT A HUNDRED AND SIXTY-SEVEN TIMES, AND IT KEEPS GETTING FUNNIER EVERY SINGLE TIME I SEE IT... NOT TO MENTION THE FACT THAT YOU'RE TALKING TO A DEAD GUY... NOW WHAT DO YOU THINK? You think I'm qualified?

http://www.youtube.com/watch?v=bWzL3SC3xxc - Se ungefär 2:32 för ovanstående citat.




Michael Keaton gör en fantastisk rollprestation 1988. Året efter, 1989, blev han allas vår Batman.
Det är ganska skilda karaktärer. Jag kommer köra den svart-vita stilen ikväll.


Kommentarer:
Postat av: Emma

bilder önskas ;)

2009-09-05 @ 12:41:56

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits