Darin har Det.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Darin har Det. Har sett fram emot hans medverkan i Melodifestivalen sedan den där kvällen på Cirkus 2005 när han knockade artisteliten och oss vanliga dödliga med Det gör ont. Lyssnar på hans version av Viva la vida och tycker han smiskar Coldplay på stjärten.

Tillbaka i lägenheten. Firade med att inte sova ensam. Kan tycka att det inte är sådär ljuvligt som alla pratar om. Jag har aldrig gillat att sova ihop. Sova är något man gör ensam. Har mitt behov av egen tid. Jag kanske kommer lära mig att uppskatta det efter hand. Det är mycket som är nytt. Och allt vi har är tid.
Tänker tusen tankar om tvåsamhet. Hur man ger så mycket av sig själv utan att förlora den man är. Vad är anpassa och hur mycket förväntas man förändras? Kompromiss. Ett jävla konstigt ord. Och hur i helvete vet man att det är rätt? Rätt? Vad är det för jävla ord? Alla begreppen känns provocerande. Som om det är ett pussel alla andra kan lägga utom jag.

Planerar lektioner. Har i all förvirring kommit på att jag börjar undervisa på fredag. Fingrarna är iskalla av nervositet, det bådar gott. Det gäller att hålla sig på tårna. Jag har en bra magkänsla. Tittar på klasslistan och ser 19 individer jag redan längtar efter. Känner mig i kreativ toppform, dock inte i fysisk sådan. Längtar tills man får komma igång på Friskis. Svettas och bli stark.

Kommentarer:
Postat av: julia

ja säger då de my love, FRISKIS HERE WE COME!!!

du säger så mycke klokt men de är svårt att ta dialogen här på din kommentars ruta... lättare över en öl, sushi eller varför inte en filmkväll med popcorn. €eller nå sånt.

love


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits