Det verkar bli en sån kväll.

En sån där kväll när man diskar, dammsuger, lagar mat åt sig själv och tittar på Let's dance ensam. Kanske drar av några sånger. Friday it is.

Fick akut sockersug igår och bannade mig själv medan jag vispade ihop chokladsmeten. Tyckte att min nya ljusblå IKEAbunke gjorde sig färgmässig rättvisa mot chokladens bruna. Blått och brunt kan vara så förbannat snyggt! Kan ju skylla på det nästa gång jag ska svulla. Usch, man önskar nästan att man var gravid för att ha något att skylla på!

Idag när jag och Malin körde hem från Klinte åkte vi vägen förbi Klintebiblioteket. Det brann en eller två marschaller i snön utanför och minst tio rullatorer stod parkerade i en enda rörande röra. En var blå och avvek från de andra röda. Vi skrattade båda två. En väldigt fin bild att minnas, som födde bilder av hur det kunde se ut inomhus.

Har jag förresten sagt att jag har världens bästa jobb?


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits